Üdvözöljük a gumiakciok.hu gumi webáruházban!
Gumiabroncsok kedvező árakon,Önnek!!!
A webáruházban folyamatosan akciós áron vásárolhat gumiabroncsokat!
A webáruházban található gumiabroncsok a saját raktárban elérhetőek,( valódi készlet ) így azonnal készen állnak a szállításra,vagy a személyes átvételre.
A megrendelt gumiabroncsokat INGYENESEN szállítjuk Önnek!
Szállítási idő: 1- 4 munkanap
A vásárlásról a számlát E-mailben küldjük,melyet kérünk kinyomtatni!
A webáruházban található abroncsok frissen gyártottak!
Igény szerint a szervizünkben vállaljuk az abroncsok felszerelését.
Az árak kizárólag internetes megrendelés esetén érvényesek!!!
FIGYELEM: A megrendelésük visszaigazolását bizonyos levelező rendszerek SPAM-nek érzékelik!
A PROFIL a COLLIN'S és a TARGUM ( FUTÓZOTT ) gumiabroncs márkák ismertetése:
ÚJ,KITŰNŐ MINŐSÉGŰ, a jelenlegi legmodernebb gyártási technológiával szigorú minőség ellenőrzés mellett gyártott, peremtől peremig ( teljes ) melegen futózott EURÓPAI ABRONCS 1 év garanciával!
MICHELIN, CONTINENTAL, DUNLOP STB. MINTÁZATOKKAL!
Kérjük ezen márkák megrendelésénél ezt tudomásul venni!
Erre figyeljünk téli gumi választásakor
Sokan azonban sajnálatos módon már csak akkor döbbennek rá minderre, amikor nyári gumival a teljesen száraz utakon egy kanyarban vagy egy hirtelen fékezéskor olyannyira megcsúsznak, hogy azzal kis híján balesetet okoznak, lévén a nyári abroncsokat úgy tervezték, hogy 7 Celsius fok alatt már olyannyira megkeményednek, hogy elveszíthetik tapadásukat.
Mennyire veszélyes téli gumi nélkül közlekedni?
Amennyiben személyautónk téli gumi helyett nyári abronccsal van felszerelve a hidegebb időszakokban, az autó féktávolsága akár több méterrel is megnövekedhet, ezáltal potenciális veszélyforrássá válhat a hétköznapi forgalomban.
A felmérések szerint egy hidegebb időszakban nyári abroncson közlekedő személyautónak elegendő mindössze 50 km/h-val közlekednie ahhoz, hogy csúszós útszakaszon akár négyszeresére növekedjen a féktávolsága, ami igazán jelentős mennyiségnek tekinthető.
Természetesen nem csak a megcsúszás miatt fontos mindez, hanem azért is, mert a téli gumikat rendszerint olyan alapanyagokból alkotják meg, amelyek sokkal ellenállóbbak a téli időjárással szemben, illetve a jégoldó, illetve egyéb útra szórt vegyszerekkel ellen, míg a nyáriak nem, ezáltal ezek sokkal gyorsabban kopnak is ebben az időszakban.
Mindez egyébiránt tartósan 7 Celsius fok alatti hőmérsékleten lép érvénybe, ezáltal amennyiben reggelente, vagy éjszakánként már jóval ez alá apad odakint az idő, ne habozzunk a gumicserével.
A téli gumik sajátosságai
A téli gumik rendszerint sokkal lágyabb keverékkel rendelkeznek, mint nyári társaik, mindezen túl pedig eltérő mintázattal is rendelkeznek annak érdekében, hogy egyrészt ne keményedjenek fel a leghidegebb időszakban, mindeközben pedig latyakos és havas úton is jó tapadást garantáljanak.Fontos, hogy az ilyen abroncsokba a téli időszakban legalább 0,1 bárral nagyobb nyomást tegyünk, de lényeges odafigyelni a gumik profilmélységére is. Habár a jogszabály szerint ennek a minimuma 1,6 milliméter, azonban a gyakorlatban ez már olyan, mintha teljesen sima abroncson haladnánk. Éppen ezért a szakértők is azt tanácsolják, hogy a téli abroncsok profilmélysége 3,5-4 milliméternél soha ne legyen kisebb, amit egyébiránt külföldön nagyon sok közlekedési hatóság komolyan is vesz, illetve néhol figyelmeztetnek, büntetnek is miatta.
Erre ügyeljünk téli gumi vásárlásakor
· Mindig olyan méretű téli gumit vásároljunk autónkhoz, ami illeszkedik a meglévő abroncshoz, illetve még a kerékjáratban elfér.
· A választott téli abroncson mindig legyen hópehely szimbólum, ami azt jelenti, hogy a gumi tökéletes a téli, havas és jeges utakra is. Az M+S jelzés a közhiedelemmel ellentétben nem elég, és sok országban el sem fogadják!
·Eszünkbe se jusson kizárólag a hajtott tengelyen lecserélni a nyári abroncsokat téli gumira, mert ez önmagában semmire sem elegendő. A téli közlekedés csak akkor lesz biztosított, ha mind a négy kerékre megfelelő abroncs kerül!
Magyar Gumiabroncs Szövetség Sajtóközlemény:
2017. október 11.
A gumiabroncsok DOT szám jelöléséről
Mi a gond a nem az adott évben gyártott gumiabroncsokkal? – teszik fel sokan a kérdést.
A hazai sajtóban az elmúlt években rendszeresen ellentmondásos információk láttak napvilágot a gumiabroncsok oldalán található DOT jelölésről. A Szövetség fontosnak tartja ismét tisztázni a DOT mögött lévő számsor jelentését, illetve ezzel összefüggésben azt is, hogy meddig vásárolható meg, illetve használható egy abroncs biztonságosan.
1. A DOT szám utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Ebből az utolsó 4 számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli. Sokan az „idei” abroncsot keresik, pedig a gumiabroncs nem gyorsan romló áru, hasznos tulajdonságait éveken keresztül, változatlan formában és minőségben képes megőrizni!
2. A gumiipari szakemberek egyetértenek abban, hogy az abroncsok élettartama 10 év. Ugyanakkor nagyon lényeges, hogy az előírt körülmények között tárolt, és még fel nem szerelt gumiabroncsok 5 éven keresztül teljes mértékben megőrzik azokat a tulajdonságaikat, amelyek a gyártás időpontjában is fennálltak. Vagyis, egy nem használt 5 éves gumiabroncs felszerelése és értékesítése semminemű műszaki veszéllyel nem jár. Lényeges azonban megkülönböztetni az új és a frissen gyártott kategóriát. Utóbbival azokat az abroncsokat jelölik, amelyeknél a gyártástól számítva legfeljebb 3 év telt el. A maximum három éve gyártott abroncs a „frissen gyártott”, míg a 3-5 éve gyártottnál használható az „új” megnevezés.
3. Miért számít újnak egy öt esztendős abroncs? Az öregedést különböző kémiai és fizikai folyamatok váltják ki. Annak érdekében, hogy ezekkel szemben megvédjék a termékeket, a gyártás során olyan speciális adalékanyagokat vegyítenek a gumikeverékbe, amelyek meggátolják az oxigénnel és ózonnal történő, az abroncs teljesítményét csökkentő kémiai reakciókat. Ezeknek az adalékoknak köszönhető, hogy a szakszerűen tárolt abroncs akár több évig sem veszít felhasználhatóságából, képességei pedig megegyeznek a gyárból frissen kikerült társaiéval.
4. A használattól öregszik. A gumiabroncsok kémiai-fizikai változásai a használattal együtt járó hőmérséklet-ingadozás, légnyomás, úttal történő érintkezés miatt következnek be. A nem használt, de megfelelően tárolt gumiabroncsok öregedése elhanyagolható mértékű és gyakorlatilag láthatatlan.
5. Az abroncsok élettartama 10 év. Egy jó állapotú 6 éves abroncs is értékesíthető, azzal a megjegyzéssel, hogy még 4 évig javasoljuk használni.
6. A garancia érvényes! A garancia a vásárlás napjától érvényes, nem a gumiabroncs gyártási idejétől. Ha több évvel korábban gyártott, korábban nem használt abroncsot találunk jó áron, megbízható kereskedőnél, nyugodtan vegyük meg, nem fogunk rossz üzletet kötni!
7. A lényeg röviden. A gumiabroncs:
- Frissen gyártott: 3 éves korig
- Új: 5 éves korig. Ez azt jelenti, hogy egy legfeljebb 5 éven át szakszerűen tárolt abroncs megfelel egy új abroncs specifikációinak, és nem veszít a felhasználhatóságából!
- Élettartama: 10 év. Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a HTA szakembereinek véleménye szerint 10 évnél idősebb - akár még nem használt - abroncsokat ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!
8. A hivatalos szakszervizek készségesen adnak felvilágosítást az általuk forgalmazott abroncsokkal kapcsolatban felmerülő bármilyen, a gyártásra, szerelésre, javításra, tárolásra vonatkozó kérdésre.
További információ:
Autógumi kiválasztása és a KRESZ
Az autógumi kiválasztásakor mindenekelőtt a KRESZ szabályait kell figyelembe venni.
A KRESZ előírja, hogy az autóra tilos olyan autógumit szerelni, amelyeken az adott jármű konstruktőre által megadott legnagyobb teherbíró képességnél kisebb teherbírási index vagy sebesség-kategória jel van feltüntetve (a KRESZ 1994. 10. 24-i rendelettel kiegészített R59 sz. cikke).
A KRESZ előírja, hogy egyazon tengelyen az abroncsok legyenek:
azonos márkájúak
azonos méretűek
azonos felhasználási kategóriájúak (pl.: országút, hó, terepjáró)
azonos felépítésűek (diagonál vagy radiál)
azonos sebesség kategóriájúak (T, H, V, W...)
azonos teherbíró képességűek
Mikor cseréljem le a gumikat ?
Az autógumik a hatósági előírások szerint a személyautó abroncsok esetében 1,6mm, a teherautó abroncsoknál 3mm profilmélységig használhatók. Az előírt profilmélységnek a futófelület teljes szélességében el kell érnie a fenti értékeket. Szinte az összes abroncson megtalálhatók a mintaárokban az ú.n. kopásjelzők, melynek helyét az abroncs vállrészén TWI (Tread Wear Indicator) felirattal, vagy kis nyíllal, háromszöggel jelölik. Ha az abroncsok annyira kopottak, hogy a kopásjelzők elérik a futófelületet, haladéktalanul ki kell cserélni azokat.
Téli autógumi esetén azért ajánlott előbb cserélni, mert egy kopott abroncsnál a lamellák sokkal kevésbé rugalmasak, így havon jóval kevesebb húzó- ill. fékezőerőt képesek kifejteni
Óvja a gumiabroncsait a sérüléstől !
Nem kellően körültekintő vezetéssel, éles tárgyakba ütközve és járdára való felállásnál megsérülhet a gumiabroncs. A gumiabroncs belső szerkezete rejtett, esetenként azonnal nem észlelhető sérüléseket szenvedhet. Ha ilyen jellegű sérüléseket észlelne, mindenképpen szereltesse le azonnal a gumiabroncsot a keréktárcsáról és adott esetben cseréltesse ki !
A javító spray csak szükségmegoldásként alkalmazható gyors javításra, rövid távolság megtételére a legközelebbi szakszervizig. A tömlő nélküli (tubeless, TL) gumiabroncsba nem ajánlott tömlőt helyezni.
Ha elkerülhetetlen, hogy járdára vagy egyéb akadályra felhajtson, csak egészen lassan, a kerekkel a járdaszegélyre merőlegesen tegye.
Rendszeresen ellenőrizze, hogy gumiabroncsain nincs-e sérülés, kitüremkedés vagy belefúródott idegen tárgy. Ez különösen fontos a H, V, W, Y vagy ZR sebességindexű gumiabroncsoknál, mivel ezek nagy terhelésnek vannak kitéve. Ezeket a gumiabroncsokat nem ajánlott javítani.